Dalmatinski portal
Dalmatinski portal Test ad banner
Dalmatinski portal Dalmatinski portal
Turizam
5:21 pm

VELIKI PROBLEM Booking nekim hrvatskim iznajmljivačima duguje i po 30.000 eura

Piše N.M.

Što se događa s isplatama Booking.coma prema pružateljima smještaja, pitanje je koje si ovih dana postavlja sve više privatnih iznajmljivača.

Naime, na društvenim mrežama i u medijima pojavile su se informacije kako neki čekaju i po tri mjeseca da im platforma prebaci novac za smještaj, međutim, kada će to biti, konkretnog odgovora zasad nema, piše Novi list.

Nismo sami

Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja (HUOS), na pitanje o čemu je riječ, kazala je kako svakodnevno ima po desetak poziva iznajmljivača koji još uvijek čekaju na isplatu svojih potraživanja od Booking.coma. Udruga je od platforme tražila službeno očitovanje.

– Tražili smo službeno očitovanje koje smo i dobili. Oni su u lipnju upozorili klijente da će imati tehničkih problema oko reparacije sustava, da će doći do kašnjenja uplata te da se ispričavaju i rješavaju problem.

Međutim, te isplate i dalje kasne. Taman sam pričala s jednim iznajmljivačem kojem duguju čak 30.000 eura. Mislim da je on po visini potraživanja, od ljudi koji su nam se javljali, prvi.

Do sada smo govorili o dugovanjima prema iznajmljivačima od nekih 4.500 do desetak tisuća eura. Znači ništa im nije isplaćeno tijekom čitave glavne sezone – ukazala je predsjednica HUOS-a.

Dodala je kako je od nadležnih u Booking.comu u Hrvatskoj tražila da se očituju u kojem će se periodu problemi riješiti i novac isplatiti, no konkretnog datuma zasad, čini se, nema.

Rade na rješenju

– Rečeno je da nastoje rješavati problem u što kraćem roku. Mi ćemo za naše članove poduzeti sve što možemo da dođu do svog novca jer očito se nešto događa.

Dakle, kažu da se trude riješiti situaciju, međutim neki iznajmljivači sada već tri mjeseca nisu dobili svoj novac. Znam da isti problem imaju u Australiji, Češkoj, dakle, nije samo Hrvatska u pitanju, no isto tako treba znati da ljudima taj novac treba za život.

I još jedan savjet iznajmljivačima jest da svakako provjere da li uplate odgovaraju fakturama – ukazala je Marković. Ukoliko imaju ovakve probleme, iz udruge su pozvali članove da im se jave na info@huos.hr.

Po pitanju neisplate iz Novog lista kontaktirali su i Booking.com pitajući zbog čega isplate kasne, koliki je ugovorni rok inače za isplatu prema iznajmljivaču, te obračunavaju li se kamate u slučaju zakašnjenja.

– Žao nam je zbog kašnjenja isplata koje su nedavno doživjeli neki od naših smještajnih partnera i možemo potvrditi da je velika većina već primila zakašnjele uplate.

Iako smo na vrijeme obavijestili partnere o planiranom ažuriranju sustava naplate i u vezi s tim očekivanom kašnjenju isplata, nažalost dio njih je ipak bio zahvaćen daljnjim kašnjenjem zbog tehničkih poteškoća u sustavu.

Na otklanjanju istih intenzivno radimo i očekujemo da će biti riješene u najkraćem mogućem roku – odgovorili su iz Booking.coma.

Umjetna inteligencija na zadatku

Booking.com je ovog ljeta lansirao planer putovanja temeljen dijelom na umjetnoj inteligenciji pa je možda AI učeći zaključio kako je najbolje da novac čuva kod sebe, umjesto da ga proslijedi iznajmljivačima. Šalu na stranu, problem je ozbiljan i za nadati se da će se doista čim prije riješiti.

Vaša reakcija na temu

Komentiranje na Indexu dozvoljeno je samo registriranim korisnicima. U redu je ne slagati se s drugim komentatorima ili autorom teksta, ali nije u redu vrijeđati, diskriminirati, trolati, kršiti Pravila komentiranja i odredbe stavka 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima. Korisnik je odgovoran za sve napisano u komentaru. Budite normalni, nemojte se bezveze dovoditi u probleme.

Komentari (2)