Dalmatinski portal
Dalmatinski portal Test ad banner
Dalmatinski portal Dalmatinski portal
Turizam
12:48 pm

Predstavljen model poreznog tretmana bezgotovinske naplate napojnica u turizmu

Piše P. I.

Na inicijativu Hrvatske gospodarske komore i ugostiteljskih udruga, u Ministarstvu financija, 28. listopada održan je sastanak s ministrom Primorcem i ravnateljstvom porezne uprave s ciljem rješavanja poreznog tretmana napojnica u ugostiteljstvu. Naime, na problem kartične naplate napojnica ugostitelji ukazuju već dulje vrijeme, a posebice zadnje dvije godine i razdoblja pandemije kada su beskontaktni oblici plaćanja u ugostiteljstvu i uslužnim djelatnostima preuzeli primat u vrsti plaćanja.

S ciljem iznalaženja optimalnog rješenja koje bi radnicima u ugostiteljstvu omogućio dodatni i porezno priznati izvor prihoda, Udruženje ugostitelja HGK je nadležnim tijelima predstavilo model uvođenja napojnice u sustav fiskalizacije, kao jedne od osnovnih mjera prilagodbe poslovanja digitalnom dobu koji bi istovremeno za radnike u ugostiteljstvu bio stimulativan i transparentan.

Prijedlogom bi se omogućila neoporeziva naplata napojnice, vezane isključivo za izdani račun, pri čemu bi godišnji iznos od 25.000 kn po djelatniku ostao neoporeziv, a sve iznad toga oporezivalo bi se stopom poreza na dohodak ali bez obveze plaćanja doprinosa.

Ugostitelji ovim prijedlogom žele ojačati standard svojih djelatnika i omogućiti naplatu nagrade za rad elektronskim putem.

– Predstavljenim modelom željeli smo riješiti jedan od najdugotrajnijih problema domaćih ugostitelja i radnika u turizmu koji su dosadašnjim poreznim tretmanom bili u nepovoljnom položaju, a poslodavci na izvjestan način destimulirani na prihvaćanje bezgotovinskog plaćanja. Zahvaljujući razumijevanju Ministarstva financija za širu problematiku u sektoru, na ovaj način doprinosimo i smanjenju osipanja radne snage u ugostiteljstvu i turizmu koji je posebno došao do izražaja ove godine kada su pojedini ugostitelji zbog nedostatka radne snage bili prisiljeni na skraćivanje radnog vremena ili čak povremena zatvaranja objekata. Novo rješenje će zasigurno doprinijeti digitalizaciji zbog povećanja bezgotovinskog plaćanja, a ujedno i podizanju kvalitete pružanja usluge budući da turisti s emitivnih tržišta žele plaćati karticama – izjavila je Andreja Vukojević, direktorica sektora za turizam HGK.

Prema planu, Ministarstvo financija bi najkasnije do 1.1.2024. ovo pitanje riješilo kroz izmjene tri zakona; Zakona o porezu na dohodak, Zakona o fiskalizaciji te Zakonu o doprinosima.

– Na vrlo konstruktivnom sastanku u Ministarstvu, ugostiteljima je predstavljen okvirni hodogram aktivnosti potrebnih za izmjene zakona i implementaciju prijedloga te je dogovorena daljnja suradnja kako bi što prije, a najkasnije do početka 2024. ovaj model zaživio u praksi. Također, uz razradu modela evidentiranja napojnice, Udruženje ugostitelja HGK je Ministru i predstavnicima Porezne uprave prezentiralo izmjene Odluke o dopuštenoj visini kala, rastepa, kvara i loma u ugostiteljstvu, a prema dogovoru s ranije održanih sastanaka kada se ukazalo na potrebu jednostavnijeg vođenja robno-materijalnog knjigovodstva. Odluku je potrebno revidirati i uvesti stavke rastepa, loma i kala na piće, koje do sada nisu bile definirane, a ugostiteljima su stvarale probleme u iskazivanju stvarnog stanja skladišta – izjavila je predsjednica Udruženja ugostitelja HGK Jelena Tabak.

Na sastanku predstavnika HGK i Ministarstva financija, najavljena je suradnja i daljnji koraci sa svrhom predlaganja rješenja za jačanje kompetitivnosti i transparentnosti poslovanja u turističkom sektoru.

Vaša reakcija na temu

Komentiranje na Indexu dozvoljeno je samo registriranim korisnicima. U redu je ne slagati se s drugim komentatorima ili autorom teksta, ali nije u redu vrijeđati, diskriminirati, trolati, kršiti Pravila komentiranja i odredbe stavka 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima. Korisnik je odgovoran za sve napisano u komentaru. Budite normalni, nemojte se bezveze dovoditi u probleme.

Komentari (2)