Dalmatinski portal
Dalmatinski portal Test ad banner
Dalmatinski portal Dalmatinski portal
Turizam
2:17 pm

FOTO Ivana Vladović poručila turistima: Ostavite svoj brunch doma i dođite na dalmatinsku marendu

Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije zajedno sa svojim partnerima, Hrvatskom turističkom zajednicom, Turističkom zajednicom grada Splita, i Croatia Airlinesom predstavili su danas projekt ‘Croatia, Full of Flavours’ na temu promoviranja regionalne gastronomije Dalmacije, kao i  projekt ‘Dalmatinska marenda’ kojeg razvijaju zajedno s ugostiteljima s područja cijele županije.

– Vratili smo u život nešto što je naša tradicija, živimo marende, druženje, pjesmu, od stađuna do stađuna. Od divljeg zelja, preko ribe do pršuta. To smo prepoznali kao našu prednost, nešto na čemu svi radimo kroz ovaj projekt. Turistima poručujemo – ostavite svoj brunch doma i dođite kod nas na dalmatinsku marendu – poručila je direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Ivana Vladović

Croatia Airlines, koji će ove sezone imati rekordnih 20 direktnih letova za Hrvatsku, prepoznali su ovaj projekt pa su odlučili ‘Dalmatinsku marednu’ uvrstiti na svim svojim letovima od 1. travnja do 31. srpnja. Ovisno o duljini leta, putnici će dobiti paketić ili kutiju u kojoj se nalaze okusi Dalmacije kao što su pršut, šalša, krekeri od maslinovog ulja i ružmarina, arancini i mandulat. 

– Od ove godine mijenjamo cijelu perspektivu našeg turizma, ne brojimo goste, već se trudimo da naši domaćini i turisti budu zadovoljni. Želimo da gosti dobiju doživljaj već dok su na putu za svoju destinaciju. Stoga smo ove godine pokrenuli novu priču da kroz okuse i mirise dočaramo mjesto na koje dolaze. Mi smo destinacija koja je poznata po zdravoj mediteranskoj prehrani i vrijeme je da to počnemo naglašavati kao našu komparativnu prednost. Baš u Dalmaciji tradicija marende je prisutna oduvijek i pokušali smo je prenijeti kroz ovu priču našim posjetiteljima – kazala je direktorica Turističke zajednice grada Splita, Alijana Vukšić.

Projekt će najbolje prezentirati, tko drugi nego vrijedne ruke provjerenih dalmatinskih meštri od marende koji su za ovu priču pripremili posebne jelovnike. Tako je Ivica Knezović prezentirao marendu Cetinskog kraja, a kako nam je ispričao to je obrok između doručka i ručka, od 11 do…

– Ako je marenda kvalitetna ona zamijeni dva obroka, jede se od 11 do nekih 17 sati. Tu se nađu tradicionalna jela poput sinjskih arambašića, dalmatinska pašticada, šnicli u toću, tripice, lešo teletina, a tu se nađu i dodatci poput sinjskih uštipaka. To je pozamašan obrok koji oduševi svakog turista jer kada probaju domaću hranu, proizvedenu kod naših OPG-ova, budu dodatno impresionirani – iskreno će Knezović, dugogodišnji ugostitelj koji je svoje znanje stjecao od Dalmacije do Berlina gdje je godinama radio.

Jelena Tabak je pokušala riječima opisati što se pod marendu podrazumijeva u Splitu u njenoj konobi Dujkin dvor.

– Od prvog dana imamo u našoj ponudi marende i gotova jela jer se nalazimo u Varošu – četvrti gdje su živjeli ribari i težaci. Oduvijek su nam dolazili domaći koji bi kod nas marendavali, a to su prepoznali i turisti. Kada smo čuli da će jedan projekt brendirati tu priču odlučili smo se uključiti. Drago nam je da više ne moramo raditi poširana jaja za doručak, nego ćemo nuditi nešto što je za nas tradicija. To bi bio bakalar, sipa i bob, gulaš od hobotnice, šparoge, brudet i brojna druga sezonska jela. Jedina negativna stvar je što marende više ne mogu biti jeftine, primjerice, artičoke koje smo nabavljali od jednog OPG-a su poskupjele, a time će naši gosti morati izdvojiti za taj obrok puno više od dosadašnjih 50-ak kuna – otkrila je Tabak koja vjeruje kako ova gastronomska priča može doprinijeti u brendiranju destinacije.

Josip Božić-Štulić, vlasnik Konobe Marjan smještene na Šperunu, smatra da turisti vole okusiti lokalno, a ne ono što jedu svakodnevno.

– Dalmatinska marenda je nešto što naš obiteljski restoran, još od davne 2001. godine kada su roditelji otvorili, ima na svom jelovniku. Doslovno što bi se spremalo kući bi se našlo na jelovniku restorana, a turisti bi bili oduševljeni. Jednostavni recepti koji obiluju mirisima i okusima Dalmacije, od maslinovog ulja, petrusimula, ružmarina, osvajaju svako nepce – iskreno će splitski ugostitelj.

Josipa Velić Karpa prezentirala je marendu tipičnu za Jelsu.

– Jelsa je bila malo dalmatinsko mjesto koja je imala puno plivarica koje bi, nakon cijele noći ribarenja, dolazile u mjesto prodavati ulov. Rep i glavu bi spremali za brudet, onda bi se našli u konobi gdje bi uz dobru pjesmu i vino degustirali marendu. Mi želimo te običaje vratiti i predstaviti ih našim gostima. Ima li bolje turističke priče od one autohtone – poručila je Hvaranka. 

Posjetitelji su uz tradicionalnu dalmatinsku pjesmu kušali i divna jela koja su pripremili ugostitelji, a program je moderirala Nives Ivanković. Dio atmosfere donosimo u fotogaleriji.

Vaša reakcija na temu

Komentiranje na Indexu dozvoljeno je samo registriranim korisnicima. U redu je ne slagati se s drugim komentatorima ili autorom teksta, ali nije u redu vrijeđati, diskriminirati, trolati, kršiti Pravila komentiranja i odredbe stavka 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima. Korisnik je odgovoran za sve napisano u komentaru. Budite normalni, nemojte se bezveze dovoditi u probleme.

Komentari (2)