Dalmatinski portal
Dalmatinski portal Test ad banner
Dalmatinski portal Dalmatinski portal
Turizam
2:25 pm

Alijana Vukšić: Više od 80% turista je spremno preporučiti Split svojim prijateljima i rodbini!

U hotelu Amphora danas su predstavljeni rezultati Studije turističkog nosivog kapaciteta Splita koju je Turistička zajednica grada provela u suradnji s Institutom za turizam.

– Prva smo turistička zajednica koja je izradila ovakvu studiju s namjerom da detektiramo probleme i da pokušamo naći rješenja. Izrada strategije prvi je korak za daljnje planove u kojima bi trebali sudjelovati svi dionici turizma, jedino zajedno možemo riješiti velike probleme. To je proces koji traje godinama, a mi ćemo ove godine, u suradnji s Institutom turizma, krenuti u izradu strateškog marketinškog plana koji će nam dati potrebne smjernice, aktere i zadatke koje trebamo napraviti – kazala je Alijana Vukšić, direktorica TZ Split.

Budući da je danas održana redovna sjednica Skupštine Turističke zajednice grada Splita, na kojoj je usvojeno Izvješće o izvršenju programa rada za 2022. godinu, prva dama splitskog turizma iznijela je zadovoljstvo proteklom sezonom.

– Imamo razloga biti zadovoljni jer više ne brojimo goste, sada nam je važno zadovoljstvo naših građana, odnosno gostiju. Zarada je samo nešto što uzročno tomu slijedi. Struktura gostiju se lagano mijenja kako se mijenja naša ponuda i usluga. Napokon smo riješili problem vremenskog i prostornog dislociranja manifestacija, a osmišljene su u predsezoni i posezoni kako bi privukli goste da nas posjete i van ljetnih mjeseci – kazala je.

Vukšić smatra da po tom pitanju nije sve u njihovoj moći jer gosti ne putuju kada nemaju godišnji odmor, a koji je najčešće vezan za vrijeme školskih praznika što se poklapa s udarnom turističkom sezonom u našoj županiji. 

-To je vrlo složen proces, zato je i turizam društvena djelatnost, ovisi o svemu i na sve utječe. Svjesni smo mi svi problema, ali moramo djelovati. Ne smijemo uništiti nukleus na kojem sve gradimo, to je naš grad, naslijeđe, kulturna i povijesna baština, tradicija. Sve to moramo očuvati za buduća pokoljenja, a ujedno pružiti potpuno zadovoljstvo gostu koji je Split bira za svoju destinaciju – poručila je Vukšić.

Naglasila je da moramo privlačiti goste koji konzumiraju upravo one proizvode koje nudimo, a slijedom toga su u suradnji sa županijskom turističkom zajednicom osmislili projekt ‘Dalmatinska marenda’. Podsjetimo, na dugim letovima Croatia Airlinesa od 1. travnja nudit će se paketići koji sadrže dalmatinske namirnice poput pršuta, mandulata i šalše. 

-To su koraci koji gostu osvještavaju od početka putovanja na koju lokaciju idu, što će im ta destinacija ponuditi te koju kulturnu i povijesnu baštinu valoriziramo. Pokrenuli smo i neke kulturne projekte koji ističu našu tradiciju, kao što su ‘Piva klapa ispod volta’ i ‘Šotobraco gradom’. To su sve manifestacije koje nas vraćaju u davna vremena i to je nešto čemu se u potpunosti okrećemo – otkriva direktorica.

Ako je prognozirati proljeće po prvim lastama, sezona je dobro počela, mišljenja je Vukšić. Dodala je i kako je krenuo poslovni i kongresni turizam. 

– To su proizvodi koji nam trebaju u predsezoni. Ne zaboravimo pritom turističke proizvode poput našeg sporta, nautičkog turizma, gastronomsku ponudu i naš mediteranski način života koji je nešto što možemo i moramo iskoristiti kao komparativnu prednost – zaključila je Vukšić koja je svima zaželjela uspješnu turističku sezonu.

Spomenuta Studija ubraja se među prve projekte tog tipa napravljenih u Hrvatskoj, a rezultate je predstavio dr.sc. Neven Ivandić iz Instituta za turizam. Naglasio je kako je za daljnji razvoj ključno povećati kvalitetu življenja lokalnog stanovništva. 

– Ovaj projekt uspoređuje pritiske turizma i sagledava kako stanovnici grada i turisti osjećaju turizam. Znamo da rastu turistička noćenja, ali sada je važan trenutak da razmišljamo o tome koliko turizma možemo prihvatiti i da kao zajednica na razini grada dobijemo najviše od turizma. Vidimo da zbog rasta broja turista turizam poprima negativne konotacije. Jedna od negativnih posljedica je iseljavanje stanovništva i smanjenje kvalitete života, a turisti dolaze i zbog ljudi koji su atmosfera grada. Jedan od velikih problema je raspoloživost i cijena stanova za stanovanje – rekao je Ivandić i dodao: ‘Split ima kvalitetne goste, većinom mlade ljude do 35 godina, koji žele istražiti kulturne sadržaje i ugostiteljsku ponudu, visoko obrazovane s dobrom platežnom moći, što se vidi i po porastu cijena. Sada je na svima nama koji kreiramo turističku ponudu da razvijamo ponudu kako bi te goste pravilno usmjerili’.

Rekao je kako su dokumentom dobili vrlo jasne signale o potencijalnim problemima koje turizam danas u Splitu generira.

– Posebice na području ključnih zona turističkog razvoja kako iz perspektive stanovnika, naših gostiju i objektivnih pokazatelja turističke aktivnosti. Ovim dokumentom stoga tek počinje osmišljavanje i provedba aktivnosti koji će Splitu osigurati usklađen društveni, ekološki i ekonomski razvoj turizma, pri čemu se kao prioritet nameće uspostavljanje učinkovite provedbe i praćenja učinaka mjera i aktivnosti koje ćemo svi, kroz ono što nazivamo suradničkom destinacijom, definirati. U tom smislu, u sljedećim koracima planiramo zaključke ovog dokumenta prodiskutirati s ključnim, izravnim i neizravnim, dionicima turističkog razvoja kako bi dobili zajedničku platformu djelovanje te osigurali povezivanje različitih interesa u cilju dugoročnog održivog razvoja turizma i zaštite ključnih konkurentskih prednosti Splita – zaključio je. 

Studija turističkog nosivog kapaciteta obuhvatila je mišljenja i stavove stanovnika i gostiju koji su važni inputi u daljnjem kreiranju turističke ponude. Neki od rezultata ukazuju na to da je više od 80% turista spremno preporučiti Split svojim prijateljima i rodbini što je važan pokazatelj zadovoljstva.

– U skladu s tim pozitivnim pokazateljima su i sve najave s emitivnih tržišta prema kojima nas očekuje nastavak rasta turističkog prometa. Stoga je u ovoj godini važno poseban naglasak staviti na smanjenje štetnih utjecaja turizma i pojačati podršku onim projektima i manifestacijama koji su odgovorni prema prirodnim i kulturnim resursima, a istovremeno su usklađeni s potrebama modernog turista – nadovezala se Vukšić.

Vaša reakcija na temu

Komentiranje na Indexu dozvoljeno je samo registriranim korisnicima. U redu je ne slagati se s drugim komentatorima ili autorom teksta, ali nije u redu vrijeđati, diskriminirati, trolati, kršiti Pravila komentiranja i odredbe stavka 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima. Korisnik je odgovoran za sve napisano u komentaru. Budite normalni, nemojte se bezveze dovoditi u probleme.

Komentari (2)