Dalmatinski portal
Dalmatinski portal Test ad banner
Dalmatinski portal Dalmatinski portal
Turizam
12:42 pm

Novo doba turizma zahtjeva managera doživljaja, doznajte što on radi

Piše P. I.

U Vili Nika u Starome nastavljena je tema o novom dobu turizma u sklopu Kreativnog proljeća, odnosno Tjedna kulturnih i kreativnih industrija, ovogodišnjeg Smart Cornera. Predavanje je održala antropologinja u turizmu Romana Lekić u organizaciji Javne ustanove RERA SDŽ i Europe Direct Split.

Romana Lekić je doktorica znanosti, znanstvena suradnica i profesorica visoke škole u trajnom zvanju, zaposlena na Edward Bernays visokoj školi za komunikacijski menadžment u Zagrebu kao savjetnica dekana, nositeljica kolegija i predavač. Njeno bogato radno iskustvo i saznanja o novom dobu turizma nastojala je prenijeti prisutnima govoreći danas prvenstveno o manageru doživljaja. Tko je menadžer doživljaja, kakav je to proces koji bi se provodio kroz edukaciju te koji su benefiti, odnosno što se može očekivati djelovanjem manager doživljaja, piše Portal grada Kaštela.

– On djeluje kao motivator i kreator te je svojevrsni ambasador. On povezuje kreativnu industriju i izvedbenu umjetnost. Izuzetno je bitno da on motivira partnerske odnose. Ono što je važno kod menadžera doživljaja je da on dobije metode i tehnike pomoću kojih izuzetno dobro može provesti  proces. To je oblik interkulturalne komunikacije, možda čak i diplomacije. To je komunikacija kroz emociju i otvaranje srca, a gdje je od izuzetne važnosti naša prirodna i kulturna baština – kazala je Lekić.

– Vaša priča o Miljenku i Dobrili, o crljenku, Ani Roje i baletu se može iskoristiti kroz menadžera doživljaja. Imate sedam Kaštela, treba ih umrežiti da bi nastupali zajednički, jer svaki Kaštel ima svoju priču – kazala je Lekić.

Navela je kako je to novi oblik turizma koji se zove transformativni turizam te da ima puno malih oblika turizma koji ovise o atrakcijskoj osnovi u destinaciji koja je često latentna i potencijalna. Tada menadžer doživljaja kreira, jer se više ne govori o turističkom proizvodu, nego o turističkom doživljaju. On kreira zajedno sa turističkom zajednicom, muzejom, kazališnom udrugom koristeći atrakcijsku osnovu i to nematerijalnu.

– Uloga managera doživljaja je stvaranje dodane vrijednosti i pomoć je pri brend komunikaciji te izgradnji imidža autentičnosti i ponosa, tko smo i što smo. Motivi putovanja su se promijenili, ne možemo s drugačijim turistom postupati kao što smo to mogli prije par godina. Riječ je o odnosu između domaćina i gosta gdje uskače menadžer doživljaja – rekla je Lekić.

Vaša reakcija na temu

Komentiranje na Indexu dozvoljeno je samo registriranim korisnicima. U redu je ne slagati se s drugim komentatorima ili autorom teksta, ali nije u redu vrijeđati, diskriminirati, trolati, kršiti Pravila komentiranja i odredbe stavka 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima. Korisnik je odgovoran za sve napisano u komentaru. Budite normalni, nemojte se bezveze dovoditi u probleme.

Komentari (2)