Dalmatinski portal
Dalmatinski portal Test ad banner
Dalmatinski portal Dalmatinski portal
Život
5:45 pm

Brahmsov Njemački requiem s Thomasom Tatzlom u utorak na pozornici HNK Split

Piše M.K.

Njemački requiem Johannesa Brahmsa zbor i orkestar Hrvatskog narodnog kazališta Split pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića izvest će u utorak 31. listopada s početkom u 20 sati u splitskom kazalištu. Na koncertu upriličenom uoči blagdana Svih svetih kao solisti nastupit će jedan od najcjenjenijih svjetskih umjetnika svoje generacije, mladi austrijski bas-bariton Thomas Tatzl i hvaljena hrvatska sopranistica Nela Šarić. U ‘Njemačkom requiemu’ veliki je naglasak na zboru koji pjeva svih sedam stavaka. Zbor splitske Opere uvježbao je maestro Veton Marevci.

Njemački requiem, op. 45 ima malo zajedničkog s konvencionalnim misama za mrtve prije svega zbog izostavljanja strahota Sudnjeg dana koje su središnja značajka katoličke liturgije. Djelo je usredotočeno ponajviše na vjeri u uskrsnuće a ne na strahu od Sudnjeg dana. Najdulja orkestralna skladba Johannesa Brahmsa jedinstveno je remek-djelo glazbenog genija romantizma. Pjevani tekst je na njemačkom, preuzet iz luteranske a ne latinske Biblije koju su uobičajeno rabili ostali skladatelji. Sam Brahms kompilirao je tekstove iz Starog i Novog zavjeta te apokrifne literature.

‘Usprkos jedinstvu forme i sadržaja, pojedini stavci posjeduju vlastitu različitost strukture, tonskih boja i izražaja. Tako u uvodnom pjevanje zbora obilježava zvuk dubokih gudača ponekad oživljen harfom; slijedi žalosni marš koji podsjeća na neumoljivu izvjesnost smrti U trećem stavku molitvu soliste preuzima zbor i razvija na kraju u čuvenu fugu na Orgelpunktu. Četvrti stavak oslikan je lirskom nježnosti, rajskim blaženim mirom. Dramatski vrhunac djela postignut je u šestom stavku gdje poslije marševskog uvoda zbora Sv. Pavao preko baritona solo najavljuje čudo otkupljenja da bi strahovitom scenom Posljednjeg suda i pobjede nad smrću i paklom slijedila svečana dvostruka fuga ‘pohvalnica’. Završni stavak ‘Blago onima koji umiru u Gospodinu…’ podudara se s prvim završavajući djelo jednakim osjećajima mira i utjehe.’

‘Brahmsov Rekvijem savršeno odgovara mome glasu, jako volim pjevati ovo djelo. Izvodio sam ga u Rimu s Akademijom Santa Caecilia pod ravnanjem maestra Antonija Pappana te s Antwerpskim simfonijskim orkestrom pod vodstvom maestra Matthewa Hallsa. Za mene je ovo djelo vrlo posebno, tekst je izuzetno dubok i snažan. Brahmsov Requiem je istinsko glazbeno i poetsko remek-djelo’, izjavio je austrijski bas-bariton Thomas Tatzl, zvijezda najvećih svjetskih opernih scena uoči svog nastupa u HNK Split. 

Tatzl je redoviti gost mnogih najuglednijih svjetskih koncertnih i opernih pozornica. Jedan je od vodećih bas-baritona Mozartovog repertoara današnjice. Surađivao je s najvećim dirigentskim imenima današnjice, poput spomenutog maestra Pappana, Riccarda Mutija i brojnih drugih. Velik je i impresivan popis uglednih opernih kuća i festivala na kojima se proslavio Thomas Tatzl: Teatro alla Scala, Bavarska Državna Opera, Salzburški festival, Bečka Državna Opera, Teatro La Fenice u Veneciji, Opera u ZürichuTeatro dell’Opera u Rimu, Opera Monte-Carlo, Teatro Regio u Torinu, Opera Bastille u Parizu, Palau de les Arts Reina Sofia u Valenciji, Opera u Kölnu, Narodni centar za izvođačke umjetnosti u Peking, Teatro Real u Madridu…

Nela Šarić je hrvatska sopranistica koju je splitska publika upoznala u ožujku ove godine kad je nastupila u naslovnoj ulozi u Verdijevoj La traviati. Magistrirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Cynthie Hansell Bakić. Tijekom svojeg školovanja, svoj glas je usavršavala na Velškoj međunarodnoj akademiji za glas kod renomiranog verdijanskog tenora Dennisa O’Neilla i talijanske sopranistice Nuccie Focile. Svoju karijeru započela je pjevajući u operama i koncertima diljem Hrvatske i Europe. Osvojila je mnoge nagrade, uključujući prvu nagradu žirija i nagradu Tokyo Metropolitan Opera Foundation na natjecanju Riccardo Zandonai u Italiji, apsolutnu pobjedu na Stuart Burrows Voice Awards u Walesu i drugu nagradu žirija na Otto Edelmann natjecanju u Beču.

Vaša reakcija na temu

Komentiranje na Indexu dozvoljeno je samo registriranim korisnicima. U redu je ne slagati se s drugim komentatorima ili autorom teksta, ali nije u redu vrijeđati, diskriminirati, trolati, kršiti Pravila komentiranja i odredbe stavka 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima. Korisnik je odgovoran za sve napisano u komentaru. Budite normalni, nemojte se bezveze dovoditi u probleme.

Komentari (2)