Dalmatinski portal
Dalmatinski portal Test ad banner
Dalmatinski portal Dalmatinski portal
Turizam
1:38 pm

DUBROVAČKI GRADONAČELNIK: Trpanje glave na glavu treba postati prošlost turizma

Piše N.M.

‘Trpanje glave na glavu treba postati prošlost hrvatskog turizma, a voditi se kvalitetom i održivosti nešto je što bi trebalo biti budućnost hrvatskog turizma’, naglasio je u razgovoru za N1 dubrovački gradonačelnik, Mato Franković.

‘Uistinu smo zadovoljni, Dubrovnik je postigao punu održivost i mjeru u svemu. Nadam se da će se u Hrvatskoj konačno osvijestiti jedna stvar, a to je da brojenje dolazaka i noćenja nije ispravni mjeritelj uspješnosti u turizmu, nešto drugo je puno važnije – prije svega financijski efekt, ali i kvaliteta pružene usluge.

Trpanje glave na glavu treba postati prošlost hrvatskog turizma , a voditi se kvalitetom i održivosti nešto je što bi trebalo biti budućnost hrvatskog turizma’, poručio je Franković.

Nepopularne odluke, politika i izbori..

‘Dubrovnik može i mora drugačije, Dubrovnik treba stremiti kvalitetnom turizmu, a ne partijanju na otvorenom’, rekao je i nastavio dalje o njegovim ‘nepopularnim’ odlukama.

„Ni jedna odluka koju sam donio nije bila popularna i sve su naišle na brojne osude. No kako vrijeme prolazi, onda ljudi shvaćaju koji je bio cilj tih odluka. Novi Zakon o turizmu dati će jedinicama lokalne samouprave zaista velike alate. Osnovno pitanje je hoće li one iskoristiti te alate, odnosno njihovi čelnici, gradonačelnici i načelnici“, rekao je i pojasnio na što točno misli:

‘Jednostavan primjer je mogućnost uvođenja poreznog paušala koje je Ministarstvo financija dalo, a najveći broj jedinica lokalne samouprave zapravo nije iskoristio mogućnost povećanja jednog takvog poreza. Ostavili su to na najnižoj razini bojeći se političkog efekta koji će uslijediti nakon, a to je mogućnost gubljenja izbora zbog donošenja takvih odluka. Ja mislim da mi moramo razmišjlati dugoročno i da razmišljanje o eventualnoj pobjedi na idućim izborima je pogrešan put’, poručio je gradonačelnik Franković i poručio da treba slijediti smjer koji je najbolji za jedinicu lokalne samouprave, ma koliko god to koštalo.

‘Gubitak izbora nije kraj svijeta, ali činjenica kada zatrete jedan put održivosti i kontrole, smanjivanja masovnosti i povećavanja kvalitete života, to onda nitko neće zaustaviti i prekinuti tu liniju’, istaknuo je i dodao kako sve njegove odluke poput smanjivanja štandova sa suvenirima za 70 posto ili smanjivanja stolica u ugostiteljskim objektima za 30 posto, te limitiranje glazbe odnosno buke donose prosperitet i kvalitetu destinaciji dugoročno.

Franković je i konkretizirao neke rezultate ovih mjera.

‘Imali smo veliki problem ranije jer je u večernjim satima u jezgri bilo malo ljudi, a najveći broj je ljudi bio od 10 do 12 sati. To je sada potpuno drugačije, promijenjeno. Implemetirali smo 2017. godine brojač posjetitelja na svim ulazima i on to pokazuje’, rekao je.

O kavi na Stradunu

Ove godine, više no ikad, povele su se rasprave o cijenama.

‘Ono što je jasno za Dubrovnik, ako netko pije kavu na Stradunu onda ne plaća tu kavu, nego plaća doživljaj ispijene kave na Stradunu i to treba imati svoju cijenu’, kazao je, pa nastavio:

‘Ono što smatram lošim je činjenica da su srednje dobri ili prosječni restorani, srednje dobri ili prosječni hoteli i srednje dobri ili prosječni apartmani podigli neopravdano cijene u ovoj godini. Već sam rekao da u ovoj sezoni nećemo imati većih problema zbog toga, ali ćemo imati u idućoj. Nažalost, cijela Hrvatska se u međunarodnim medijima ističe kao zemlja koja je preskupa i čije usluge u ugostiteljstvu su strašno porasle u posljednjih godinu dana, apsolutno neopravdano’, rekao je i zaključio kako nas to može koštati za iduću sezonu.

‘Nadam se da ćemo i razgovorom s dionicima u turizmu usmjeriti sve u to kako bi se marketinški dobro pripremili za nadolazeću sezonu. Moramo istaknuti prednosti koje imamo, ali i dovesti cijene do razine koja je prihvatljiva’, ističe.

Franković je rekao kako se Hrvatska gotovo na tjednoj bazi u Njemačkim medijima spominje kao skupa država koju treba izbjegavati.

‘Mislim da imamo vremena to promiijeniti, ali to ne može sama Vlada, Ministarstvo turizma ili HTZ. Treba se dogoditi singergija od jedinica lokalne i regionalne samouprave, Vlade pa do dionika u turizmu kako bi strateški promišljali iduću turistički sezonu. Samo dijalogom se to može riješiti’, istaknuo je.

O neradnim nedjeljama

Franković je rekao kako svi ljudi koji rade trebaju dan odmora, dan za obitelj i kako tu ne vidi ništa sporno.

‘Ne mislim da će to donijeti loše hrvatsksom turizmu ili bilo kojoj destinaciji u Hrvatskoj. Mi smo naviknuli trgovačke centre gledali pune nedjeljom jer su ih ljudi gledali kao razbibrigu, pa zašto razbibriga ne bi bila šetnja u prirodi ili posjet nekom muzeju i slično?’, poručio je.

Što se tiče konkretno Dubrovnika rekao je kako uvijek ima pozitivnih i negativnih komentara, ali i kako se nije osjetio veliki negativni efekt.

‘Negodovali su najviše vlasnici suvenirnica i slično, ali moramo razmišljati o stvarima dugoročnije i ne personalizirati ih u svoju emociju. Nismo jedina turistička destinacija čije trgovine ne rade blagdanom i nedjeljom, slične su priče u Austriji i Njemačkoj pa se nije dogodio smak svijeta zbog toga’, zaključio je Franković za N1.

Vaša reakcija na temu

Komentiranje na Indexu dozvoljeno je samo registriranim korisnicima. U redu je ne slagati se s drugim komentatorima ili autorom teksta, ali nije u redu vrijeđati, diskriminirati, trolati, kršiti Pravila komentiranja i odredbe stavka 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima. Korisnik je odgovoran za sve napisano u komentaru. Budite normalni, nemojte se bezveze dovoditi u probleme.

Komentari (2)