Dalmatinski portal
Dalmatinski portal Test ad banner
Dalmatinski portal Dalmatinski portal
Vjenčanje
8:30 am

INTERVJU Ivan Đonlić: Ponosni smo što podižemo standard zlatarstva u Dalmaciji

Piše N.M.

Zlatni i dijamantni nakit sinjska obitelj Đonlić kreira još od 1983. godine, a 2016. su osvježili splitsko tržište sasvim novim konceptom zlatarstva kakvog u gradu još nismo imali prilike vidjeti. Sada su, nakon pet godina u Bosanskoj ulici, najbogatiji izbor nakita i vjenčanog prstenja u Splitu i okolici preselili u srce Marmontove.

Novi izlog u gradu već je privukao brojne Splićanke i Splićane koji uživaju u dobrom nakitu, a iza ovog obiteljskog lanca zlatarnica stoji vrsni zlatar i poduzetnik Ivan Đonlić koji nam je otkrio zanimljive detalje svog zanata, kao i što donosi selidba njihove splitske poslovnice.

Nakon pet godina u Splitu promijenili ste adresu. Što Vas je potaklo na ovaj pothvat?

– To se dogodilo silom prilika. Kad nam se pruži dobra prilika, mi je uvijek prihvaćamo. Tako je bilo i s ovim preseljenjem. Nismo dugo razmišljali jer znamo da je Marmontova žila kucavica grada Splita, pogotovo kad su modne trgovine u pitanju. Shvatili smo da je pet godina u Bosanskoj bilo dovoljno da izgradimo odličnu reputaciju među splitskim kupcima koji su nam darovali svoje povjerenje. Iza nas je pet zaista izazovnih i uzbudljivih godina, a sretni smo što smo sada tu gdje jesmo i što nastavljamo rasti. Ovim putem se i zahvaljujem svim ljudima koji su doprinijeli realizaciji ovog projekta.

Na prvi pogled je jasno da ovo nije sasvim obična zlatarnica. Po čemu se ističete među ostalim kolegama?

– Uvijek se trudimo biti najbolji. Iako naše kolege izrazito poštujemo, vjerujemo i ponosni smo što podižemo standard zlatarstva u Splitu i Dalmaciji. Zlatarstvo je u nas vrlo često promatrano kao ‘mrtav zanat’, a mi istinski uživamo u ovom poslu. Imamo nakit koji oduševljava svojom jednostavnošću i elegancijom, kupcima pružamo drugačije iskustvo kupnje, a i sam interijer poslovnice je moderan i svjež. Nama je strano tržište uvijek nit vodilja. Prije pandemije smo redovito obilazili sajmove nakita po Europi i gledali kako se to tamo radi. Mislim da u Split donosimo jedan novi, svjetski koncept pristupa ovom poslu. Kupci žele ugodno i jedinstveno iskustvo kupnje, a mi im baš to pružamo. Ljudi su to već prepoznali dok smo bili na staroj adresi, a ovdje u Marmontovoj smo to dodatno podgnuili na jednu sasvim novu razinu.

Veliki dio nove poslovnice posvetili ste vjenčanom prstenju. Zašto ste toliko predani verama?

– Vjenčano prstenje ima posebno mjesto u našoj priči. Dio naše filozofije je da su vere najposebniji nakit koji čovjek može imati i nositi. Od kad sam otvorio svoju prvu poslovnicu u Sinju, uvijek sam se trudio imati veliki izbor vera. Kad su drugi imali desetak osnovnih modela, ja sam imao stotinjak. Danas kad drugi imaju par stotina modela, mi imamo oko četiri tisuće. Ukratko, imamo najbogatiju kolekciju vjenčanog prstenja u Dalmaciji, a i šire.

Uz najveći izbor, zašto ste baš vi prvi izbor brojnih mladenaca kad dođe vrijeme na kupnju vera?

– Mi surađujemo s najboljih hrvatskim i europskim zlatarima kako bismo našim kupcima osigurali vrhunsku kvalitetu finalnog proizvoda, kao i neograničene mogućnosti personalizacije vjenčanog prstenja. Izgradili smo prepoznatljivo ime u tom svijetu. Dolaze nam mladenci iz svih regija hrvatske i na to smo uistinu ponosni. Na posljednjem Wedding Day sajmu vjenčanja smo osvojili i nagradu za najbolju promociju djelatnosti. Na kraju krajeva, uz najveći izbor imamo i najpovoljnije cijene. Iz svih ovih razloga smo postali izbor mnogih mladenaca.

Spomenuli ste nagradu koju ste osvojili. Dolazite li na ovogodišnji Wedding Day?

– Naravno. Dolazimo s još ljepšim štandom i još većim izborom nego prije, a sve buduće mladence čekat ćemo na samom ulazu u prostor sajma. Radujemo se Wedding Dayu koji će se održati posljednjeg vikenda u siječnju, prvi put nakon pandemijske stanke od dvije godine. Bezbroj je mladenaca do oltara došlo s našom kutijicom, a sigurni smo da će i budući mladenci prepoznati našu kvalitetu i izvrsnost kad su u pitanju vere.

Tko češće kupuje nakit – žene ili muškarci?

– To možemo sagledati iz dva kuta; kupnja za sebe i kupnja za druge. U prvom slučaju su žene daleko ispred muškaraca, što ne znači da muškarci ne kupuju nakit za sebe. Ipak, većina muškaraca češće kupuje nakit kao poklon za svoje ljepše polovice ili općenito za prigode.

Ide li bolje moderan ili retro nakit?

– To uvijek ovisi o onome što je trenutno u modi. Sada je to više moderan i lagan nakit koji se može nositi uvijek i svugdje, što ne znači da se za godinu ili dvije tradicionalni nakit neće naći u prvom planu. Moja preporuka ljudima je da ne kupuju nešto samo zato što je trenutačno popularno, već da biraju nakit koji im se istinski sviđa, jer vlastiti stil nikada ne izlazi iz mode.

Koji je najskuplji zaručnički prsten koji ste prodali?

– Nezahvalno je govoriti o točnim brojkama, a i bilo ih je više poprilično skupih, pa se brojke pomješaju s godinama. Koliko me sjećanje služi, mislim da je najskuplji prsten koji smo radili bio od platine sa žutim dijamantom kao glavnim kamenom. Što se cijene tiče, reći ću samo da se radilo o šesteroznamenkastom iznosu, tako da je to bio jedan zaista moćan i nesvakidašnji komad nakita s kojim je kupac bio potpuno oduševljen.

Možete li se prisjetiti najzanimljivijeg zahtjeva nekog kupca?

– Moram priznati, svašta se tu zbivalo i tražilo… Mi obožavamo raditi nakit po narudžbi, odnosno iz nule stvarati komad nakita po ideji kupca. Sigurno je bilo i zanimljivijih zahtjeva, ali jedna gospođa je nedavno htjela da joj napravimo privjesak u koji bi stavili posmrtne ostatke njenog kućnog ljubimca. Mi smo to, naravno, i učinili, a finalni proizvod ispao je bolje nego što smo i sami očekivali.

Djelujete od 1983. godine. Koliko se vaš posao promijenio i koliko su se navike kupaca promijenile?

– Promijenilo se jako puno toga. Prvenstveno, zlato je danas puno skuplje nego prije, pa se samim time manje i kupuje. To je dvosjekli mač, ali mi smo zadovoljni poslovanjem danas kao i prije 30, 40 godina. Uz to, ovaj zanat polako izumire i vjerojatno neće biti mnogo novih majstora zlatara u budućnosti, što je velika šteta. Tu je i tehnologija koja je donijela razne mogućnosti; od pretraživanja fotografija nakita po internetu, do same proizvodnje koja je danas daleko preciznija i brža zbog digitalizacije. Kupci danas očekuju više izbora i mogućnosti, što je i normalno, jer to raste paralelno s napretkom zanata.

Događa li se često da darovani svoj nakit vraćaju i mijenjaju?

– Iznenadili biste se, ali zapravo je to velika rijetkost. S nakitom se teško može pogriješiti jer u dobar komad se lako zaljubite čak i ako nije vaš stil. Naravno, tu i tamo se dogodi neka zamjena, ali ni u tome nema ništa loše. Nitko ne bi trebao nositi nešto što mu se ne sviđa, a mi ljudima uvijek rado dajemo mogućnost da odaberu nešto što im bolje odgovara.

Jesu li zlatni križići za pričesti još u trendu?

– Naravno. Mislim da to nikada neće ni izaći iz mode, jer to je sada već preraslo u običaj. Uz križiće su tu i drugi prekrasni motivi za prvopričesnike, poput anđela, medaljica i ostalih vjerskih simbola, ali i znak beskonačnosti, razni oblici srca i krunice. Sve to mi imamo i u nekonvencionalnim formatima poput prstenja i narukvica, tako da smo malo razbili okvire ogrlica i lančića s privjeskom.

Koji privjesci za ogrlice su trenutačno popularni?

– Personalizirani privjesci uvijek idu odlično – inicijali, imena i medaljoni u koje se može staviti fotografija. Uz to, popularni su i motivi anđela, beskonačnosti, Gospe Sinjske i zapravo svi vjerski simboli. Moje je mišljenje da su privjesci odličan način za istaknuti svoj stil i osobnost jer uz standardne motive mi imamo i glazbene instrumente, vozila, nogometne klubove, životinje i još puno zanimljivih koje smo uklopili u privjeske.

Imate li zlatnike i kako oni idu?

– Imamo, naravno. Dukati ili zlatnici su uvijek zanimljiv i dobar poklon, jer nas vraćaju u prošlost kad su oni bili glavno sredstvo plaćanja. Uz to, dukati su i dobra investicija ako na raspolaganju nemate veći iznos novca za veću količinu zlata. Mi smo se s njima često znali poigrati u radionici, pa smo ih tako uklapali u naušnice i prstenja. Takve kombinacije možemo raditi i s dukatima koje netko donese, stoga pozivam sve koji žele svoje zlatnike pretvoriti u unikatan nakit da nas posjete i razmotre brojna rješenja koja nudimo.

Koji dragi ili poludragi kamen je najtraženiji?

– Iako su najskuplji, dijamanti su ujedno i najtraženiji. Pogrešno je mišljenje da je dijamantni nakit preskup, jer nisu svi dijamanti jednako vrijedni. Naravno, postoje oni od 5.000 eura, ali i oni od 50 eura. Sve to ovisi o čistoći, boji i karataži. Ljudi koji to uvide dođu kod nas i zajedno stvorimo decentan i profinjen dijamatni nakit koji je još i pristupačan. Nakit se zaista može prilagoditi svakom budžetu. Uz dijamante, cirkoni su drugi najtraženiji, jer oni vrlo uvjerljivo imitiraju dijamant, a imaju i zadovoljavajuću kvalitetu.

Koje su prigode za kupovinu nakita?

– Sve prigode su prigode za kupnju nakita. Bilo da se radi o blagdanima koji su sada iza nas, rođendanima, godišnjicama ili bilo kojoj drugoj prilici – nakit je uvijek dobar odabir. Iako se, baš kao i sve ostalo u prirodi, može oštetiti, zlato je na neki način vječno. Nakit se od pamtivijeka prenosi iz generacije u generaciju, i to je ono što ga čini savršenim poklonom za svaku priliku.

Može li se kod vas računati na dobar popust ako se kupi veća količina nakita?

– Mi u principu ne dajemo količinske popuste jer uvijek imamo primamljive akcije. Ali, naravno, ako netko uzme veću količinu nakita mi smo uvijek fleksibilni s cijenom. To pogotovo važi za naše vjerne kupce.

Imate stalne mušterije?

– Naravno. Imamo jako puno vjernih kupaca koji desetljećima kupuju u nas. Brojni su hrvatski iseljenici iz Australije, Sjedinjenih Američkih Država, Njemačke, Irske i ostalih zapadnih zemalja koji ne kupuju nakit tijekom cijele godine, a onda ljeti dolaze u Hrvatsku i kupuju isključivo u nas. Uvijek kažem da su naša tradicija i iskustvo garancija naše kvalitete, a do sada je to prepoznalo bezbroj ljudi, na čemu smo im izuzetno zahvalni.

Postoje li vaši omiljeni komadi od kojih vam se teško odvojiti?

– Ne mogu vam opisati koliko takvih je bilo u mojih gotovo 40 godina rada. Ovo je posao, ali ja ovaj posao živim, baš kao i svi ostali iz naše ekipe. Kad gledate nekoliko mjeseci ili godina u jedan prekrasan komad nakita, jednostavno se zaljubite u njega, a onda se pojavi netko kome se sviđa i morate se zauvijek oprostiti s tim komadom. Potrebno je puno kreativnosti, truda, rada, preciznosti i vremena za kreirati kvalitetan i lijep nakit. Zlatarstvo je umjetnost i mi se obožavamo diviti nakitu koji stoji u našim izlozima i pultovima, pa je svakako teško odvojiti se od nekih posebnih komada, ali naučili smo da je to neizbježno u ovom poslu.

S obzirom na to da zlato ne gubi na vrijednosti, jeli se povećala potražnja u vremenima inflacije?

– Zapravo i ne baš, jer ako želite uložiti u zlato s ciljem ostvarivanja zarade ili očuvanja vrijednosti, nakit i nije idealan način za to. Ipak, s vremena na vrijeme imamo ljude koji kupuju investicijsko zlato i dukate upravo iz tih razloga, a nema sumnje da su takvi upiti sada zasigurno češći nego u pretpandemijskim vremenima.

Vaša reakcija na temu

Komentiranje na Indexu dozvoljeno je samo registriranim korisnicima. U redu je ne slagati se s drugim komentatorima ili autorom teksta, ali nije u redu vrijeđati, diskriminirati, trolati, kršiti Pravila komentiranja i odredbe stavka 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima. Korisnik je odgovoran za sve napisano u komentaru. Budite normalni, nemojte se bezveze dovoditi u probleme.

Komentari (2)