Splitsko – dalmatinska županija ima se čime pohvaliti što se tiče protekle turističke sezone, stoga ne čudi da je Ivana Vladović, direktorica regionalne Turističke zajednice primala čestitke za rad. Na Skupštini održanoj u Stobreču su prezentirane brojke, valja izdvojiti da je ove godine bilo pet posto više dolazaka gostiju te 2,5 posto više noćenja.
Konkretno, godinu na izmaku je Splitsko – dalmatinska županija je brojala četiri milijuna dolazaka i 20,6 milijuna noćenja.
– Uz naša tradicionalna tržišta, Poljsku, Njemačku, Češku, Bosnu i Hercegovinu, i Austriju, vidimo rast dalekih tržišta, poglavito SAD-a. Velika novost je i povratak gostiju iz Francuske i skandinavskih zemalja – kazala je Vladović. Ono što je posebno bitno, trend je više dolazaka u predsezoni. Upravo u tome je Splitsko-dalmatinska županija ostvarila rast.
– Želimo i bolje brojeve, ali ne u centrima koji su preopterećeni. Dalmacija ima još uvijek nedovoljno valoriziranih destinacija, i na njima ćemo intenzivno raditi, kao i na mjesecima proljeća i kasnog ljeta. Prostora za širenje ima, ali ne u mjestima gdje turizam postaje, uvjetno rečeno, problem. Kažemo ‘da’ turizmu, svi su dobrodošli, ali razvucimo taj period i prostor – planira Vladović.
Dalmatinska zagora je, navela je, upravo jedan od odgovora na pitanje kako produžiti sezonu i kako rasteretiti centre.
– Radimo na promociji kulture, outdoor aktivnosti, zdravog života i autentične gastronomije Dalmatinske zagore. Napravili smo akcijski plan s lokalnim turističkim zajednicama i svim involviranim akterima – otkrila je.
Pozvala je je dionike u turizmu na odgovornost prema gostima koji dolaze, ali i prema svojoj sredini.
– Nije problem cijena, nego što su gosti dobili. Prevare su kratkog roka. Pozivamo sve na jednu odgovornost, moralnu i ljudsku, prema našoj budućnosti – zaključila je Vladović.
Skupštinom Turističke zajednice Splitsko – dalmatinske županije je predsjedavao župan Blaženko Boban. Istaknuo je kako je u 2024. godinu bilo 15.000 ležajeva više nego lani.
– Ne možemo reći da turista nema, da ne dolaze kad rapidno raste broj ležajeva – ustvrdio je.
Pohvalio je Vladović i rad Turističke zajednice.
– Gotovo da nema sajma na kojem se nisu prezentirali ni aktivnosti koju nisu provodili. Posebno treba pohvaliti implementaciju svih turističkih zajednica, koje funkcioniraju kao jedinstveno tijelo što u konačnici daje rezultate koji se vide u dolascima. Uz to, recenzije prema Turističkoj zajednici su iznimne – rekao je Boban.
Osvrnuo se i na sigurnost u turizmu.
– Nama je možda teško s ove razine percipirati to što se događa u svijetu, a na što utječe čovjek, te ljudske ludosti, ti ratovi koji dolaze, rat na vratima Europe, kibernetički napadi…Ali, ono na čemu trebamo poraditi su klimatološke promjene koje se događaju, čemu smo svjedočili ovo ljeto s požarima i poplavama, od Podgore, do Segeta. Svi smo zaduženi, kompletan korpus upravljanja, mora biti u funkciji toga, ako mislimo i dalje imati ovakve rezultate i zadovoljnog gosta, domaćina i djelatnika – smatra Boban.
Okupljeni su pažljivo slušali i ‘Analizu domaće potražnje’, studiju koju je izradio Institut za turizam, a predstavila Zrinka Marušić.
– Moram naglasiti da je Turistička zajednica prvi put prepoznala nekakve važne segmente koje treba dodatno istražiti, potencijal domaćeg tržišta u izvansezonskom razdoblju. Istraživali smo koliki je to potencijal, postoje li barijere koje treba riješiti da bi se udio domaćeg tržišta u izvansezoni povećao – iznijela je Marušić.
Pokazali su da potencijal itekako postoji, da domaće turističko tržište raste, kao i njegov udio, pogotovo za izvansezonu.
– Domaći turisti nemaju problema s imidžem županije, prepoznata je kao puna prirodnih ljepota, kulturnih znamenitosti. Međutim, primijetili smo da slogan Srednja Dalmacija možda geografski buni ljude, misle da je to negdje od početka Zadra pa južnije, također a tu je i percepcija visokih cijena i gužvi. Nije potrebno mijenjati županijski turistički imidž, samo treba malo više komunicirati da te cijene u izvansezoni ipak nisu onolike kao u sezoni, i da tada nema ni gužvi – ukratko je prijedlog iz studije.
Komentari (2)
Hi everyone!