Dalmatinski portal
Dalmatinski portal Test ad banner
Dalmatinski portal Dalmatinski portal
Život
11:40 pm

FOTO Provjerite što su učenici splitske Turističko-ugostiteljske škole radili u Bugarskoj

Piše A. A.

Učenici Turističko-ugostiteljske škole Split su zahvaljujući Erasmus akreditaciji, u sklopu KA1 Erasmus+ projekta 2022-1-HR01-KA121-VET-000060772, ove godine – od 18. lipnja do 9. srpnja – boravili u Bugarskoj. 

‘Cilj mobilnosti bio je jačanje stručnih kompetencija učenika zbog bolje zapošljivosti i obrazovanja. Tijekom trajanja projekta učenici su stekli nova znanja i vještine pripreme i posluživanja jela i slastica koje zahtijevaju regionalne posebnosti te vještine promocije turističke ponude određene regije’, naveli su iz škole. 

Ukupno 24 učenika u pratnji nastavnica provelo je, dakle, tri tjedna u Sofiji. Obavljali su stručnu praksu u različitim ugostiteljskim objektima, u pet hotela visoke kategorije:  Kitchen59, Rosslyn Central Park Hotel Sofia, Rosslyn Thracia Hotel Sofia, Hyatt Regency Sofia te Sense Hotelu.

U isto vrijeme, nastavnici ekonomske i pravne grupe predmeta sudjelovali su na stručnom usavršavanju ‘job shadowing’. Pratili su rad i sudjelovali u radu s kolegama na radnim mjestima.  Na taj su način, kako su istaknuli, iz prve ruke proučavali svakodnevni posao, radno okruženje, metode i načine rada u praksi. Mogli su vidjeti primjere dobre prakse na djelu koje će kasnije upotrijebiti u vlastitom radu. Stručno usavršavanje nastavnici su obavljali također u renomiranim hotelima. Svojim su primjerom, tvrde, pokazali učenicima važnost cjeloživotnog učenja, osobnog i profesionalnog razvoja. ‘Job shadowing’ koristan je jer se  dijele vlastita iskustva, međusobno uče jedni od drugih, u učionicu se unose druga iskustva i primjeri dobre prakse, stoji u priopćenju koje su uputili iz škole. 

‘Kao i na dosadašnjim mobilnostima učenici Turističko-ugostiteljske škole tijekom obavljanja stručne prakse u inozemstvu svojim trudom, radom i zalaganjem ostavili su odličan dojam, stekli nove vještine, znanja i kompetencije. Učenici su vrlo brzo pokazali samostalnost i odgovornost u radu, tako da su njihovi mentori bili jako zadovoljni  tijekom obavljanja inozemne stručne prakse. S mentorima su pripremali obroke za a la carte i pansionske goste, samostalno i na odličnom engleskom  jeziku komunicirali s gostima na recepciji, uz potrebnu proceduru prijave i odjave gosta tijekom boravka u hotelima’, poručili su. 

Tijekom svog boravka u Bugarskoj učenici i nastavnici imali su priliku upoznati bugarsku gastronomiju, kulturu i pismo te naučili plesati tradicionalne bugarske plesove. Vikendi su bili predviđeni za  razgledavanje kulturno povijesne baštine i prirodnih ljepota. Bugarska je poznata po predivnoj prirodi, ružama i jogurtu, zahvaljujući kojem su dugovječni. Razgledavali su Sofiju, Plovdiv i Koprivshtitsu.

‘Sofija, glavni grad Bugarske, smještena je u podnožju planine Vitoša. Sagrađena je na ruševinama rimskog grada Serdica. Ima bogatu povijest i arheološka nalazišta te ima brojne kulturno-povijesne znamenitosti, parkove i brojna igrališta za mlade. Šetajući Sofijom, vidjeli su najveći pravoslavni hram na Balkanu – Sveti Aleksandar Nevski, rusku crkvu Nikolaja Čudotvorca, sinagogu Sofija, crkvu Svete Petke, Banja Baši džamiju te ostale kulturne i  povijesne znamenitosti. 

Plovdiv je drugi grad po veličini u Bugarskoj i smatra se jedim od najstarijih europskih gradova koji su kroz povijest osvajali brojni narodi, od Perzijaca do Turaka. Zbog toga je Plovdiv jedinstven spoj arhitektonskih elemenata i svojevrstan muzej pod otvorenim nebom.

Koprivshtitsa je jedan od najljepših gradova u Bugarskoj i na Balkanu. Zanimljivo ga je posjetiti jer je pun kuća iz 19. stoljeća koje su najbolji primjer bugarske preporodne arhitekture. Ima ih točno 383, a većini je vraćen nekadašnji sjaj živim bojama, bogatim ukrasima i osebujnim oblicima. Neke se kuće mogu razgledati iznutra, a mnoge od njih pretvorene su u spomen-kuće njegovih nekadašnjih stanovnika’, napisali su iz škole.

Učenici su tijekom svog boravka u Bugarskoj, napomenuli su, stekli neprocjenjivo iskustvo koje će im pomoći u njihovom daljnjem profesionalnom radu i školovanju. 

‘To iskustvo će im omogućiti da prepoznaju razlikovnosti oblika turizma koji se razvijaju na pojedinim područjima i u pojedinim destinacijama te da nastoje (u okviru svojih zaduženja) pružiti što bolju i kompletniju uslugu u skladu s mogućnostima hotela te zahtjevima gostiju koji u njemu borave. 

Rad u timovima, multikulturalnom okruženju, komuniciranje na engleskom jeziku omogućilo je učenicima upoznavanje različitih kultura, uvažavanje različitosti te nadograđivanje samopouzdanja i samopoštovanja. Rad u intekultiralnoj sredini ih je naučio da uvažavaju druge kulture, stvaraju navike i stavove te grade budućnost u multikulturalnom europskom okruženju.

Dobrobiti Erasmusa brojne su i dalekosežne, stoga je sudjelovanje nastavnika u aktivnostima ‘job shadowing’ korisno, usvajanje novih znanja i vještina kroz neformalno i informalnoo učenje, a naučeno mogu primijeniti na što bolji i kvalitetniji rad škole.

Boravak u Sofiji bilo je nezaboravno iskustvo kako za učenike tako i nastavnike, a u Hrvatsku su ponijeli lijepe uspomene, puno sklopljenih prijateljstava i izuzetna iskustva’, zaključili su. 

Vaša reakcija na temu

Komentiranje na Indexu dozvoljeno je samo registriranim korisnicima. U redu je ne slagati se s drugim komentatorima ili autorom teksta, ali nije u redu vrijeđati, diskriminirati, trolati, kršiti Pravila komentiranja i odredbe stavka 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima. Korisnik je odgovoran za sve napisano u komentaru. Budite normalni, nemojte se bezveze dovoditi u probleme.

Komentari (2)