Dalmatinski portal
Dalmatinski portal Test ad banner
Dalmatinski portal Dalmatinski portal
Vijesti
9:40 am

CEH ZA TRGOVINU: Sajamski dani nisu dugoročno rješenje!

Piše P. I.

Ivica Čudina, predsjednik Ceha za trgovinu Obrtničke komore Splitsko-dalmatinske županije, smatra kako Odluka o radu nedjeljom i praznicima treba ostati predmetom slobodne volje obrtnika-poslodavca neovisno o broju zaposlenika, a zaštita radnika i sva prava koja im pripadaju trebaju se provoditi temeljem odredbi postojećeg Zakona o radu. 

‘Smatramo neprihvatljivim da obrtnici i mali trgovci ovise o reakcijama jedinica lokalne samouprave koje mogu ili ne moraju nedjelje i blagdane proglasiti sajamskim danima. Bez obzira na to zahvaljujemo svim lokalnim čelnicima koji su tako izašli u susret obrtnicima i malim trgovcima. Pozdravljamo i prošlotjednu odluku Vlade kojom je blagdan Svih svetih proglašen sajmenim danom na nivou cijele Hrvatske, ali ističemo da ista nije i ne može biti dugoročno rješenje’, dodaju iz Ceha za trgovinu.

Podsjećaju kako je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o trgovini stupio na snagu tek 1. srpnja 2023. godine što je donekle olakšalo raspodjelu radnih nedjelja u periodu od 6 mjeseci. 

‘Iako su i u ovom slučaju obrtnici i mali trgovci u podređenom položaju u odnosu na velike trgovačke lance, smatramo da će pravi problemi nastupiti tek iduće godine. Ovo se posebno odnosi na područje Jadranske Hrvatske koja je pretežito orijentirana na turizam. Hrvatska je prema istraživanju Eurostata vodeća zemlja u Europskoj uniji po udjelu turizma u BDP-u. Zakonska odredba o 16 radnih nedjelja koje će obrtnici i mali trgovci ‘potrošiti’ za 4 mjeseca, značajno će se odraziti na njihovo poslovanje. Opće je poznata činjenica da turistička sezona na Jadranu traje minimalno 6 mjeseci, a u nekim gradovima i dulje. Stoga, čak i da obrtnici i mali trgovci rasporede svih 16 radnih nedjelja isključivo tijekom ljetne turističke sezone, rad nedjeljom bit će im onemogućen minimalno 2 mjeseca tijekom nje’, upozoravaju.

Osim što ova zakonska odredba tek treba položiti test ustavnosti, dodaju, i kako je ona u potpunoj suprotnosti sa Strategijom razvoja održivog turizma do 2030. godine. 

‘Ova Strategija, koju je koncem prošle godine izglasao Hrvatski sabor, kao jedan od svojih strateških ciljeva navodi cjelogodišnji i regionalno uravnoteženiji turizam. Dodatno, navodi i prioritetno područje repozicioniranja Hrvatske kao cjelogodišnje autentične destinacije održivog turizma. Shodno tome nameće se legitimno pitanje tko bi onda trebao biti ambasador autentičnog i cjelogodišnjeg turizma. Jesu li to obrtnici i mali trgovci ili možda veliki trgovački lanci i benzinske crpke?’, zaključuju.

Vaša reakcija na temu

Komentiranje na Indexu dozvoljeno je samo registriranim korisnicima. U redu je ne slagati se s drugim komentatorima ili autorom teksta, ali nije u redu vrijeđati, diskriminirati, trolati, kršiti Pravila komentiranja i odredbe stavka 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima. Korisnik je odgovoran za sve napisano u komentaru. Budite normalni, nemojte se bezveze dovoditi u probleme.

Komentari (2)