Nakon prave salve kritika, Hrvatske ceste zatražile su reviziju istraživanja koje je pokazalo da most preko Cetine u Omišu ne može primiti vjetrobrane zbog svojih tehničkih karakteristika.
Projekt kojim je obuhvaćena izgradnja mosta Cetina nije podrazumijevao postavljanje vjetrobrana tako da nisu obuhvaćeni lokacijskom i građevinskom dozvolom, kažu u HC-u.
‘U okviru realizacije ugovora Hrvatske ceste provele su opsežna eksperimentalna istraživanja u zračnom tunelu radi razmatranja mogućnosti postavljanja vjetrobrana na most. To nije bio dio projekta, već je riječ o inicijativi Hrvatskih cesta kao jedna od mogućih mjera zaštite od vjetra.
Rezultati istraživanja bit će poslani na reviziju kako bi se utvrdili tehnički uvjeti i mogućnosti za vjetrobrane. Pokrenut je postupak jednostavne nabave za reviziju, a pozivi su dostavljeni renomiranim tvrtkama. Dvije su bile zadužene za istu stvar kod izgradnje Pelješkog mosta’, navode u Hrvatskim cestama.
Ističu kako je Pelješki most jedini most na državnim cestama s ugrađenim vjetrobranima, dok su ostali projektirani i izvedeni poput mosta Cetina u Omišu.
‘Ni nedavno u promet pušteni most Ston nema vjetrobrane te se u periodima jakog vjetra ograničava brzina kretanja vozila putem inteligentnih sustava upravljanja’, kažu u HC-u.
Otkrili su kako je u tijeku i izrada analize kojom će se definirati upravljanje prometom u uvjetima jakog vjetra.
‘Cesta će biti opremljena inteligentnim transportnim sustavima. Upravljanje prometom odvijat će se iz Centra za nadzor prometa, a ovisno o brzini vjetra prije svega će se ograničavati brzina kretanja vozila, što je po praksi na ostalim mostovima najviše korištena mjera, dok će se iznimno po potrebi i zabraniti promet pojedinim skupinama vozila.’
Komentari (2)
Hi everyone!