Znatno više cijene usluga, poskupljenje energenata, rat u Ukrajini te primamljive ponude konkurentskih tržišta glavni su krivac za ovu, čini se, ne baš obećavajuću nautičku sezonu, smatraju čarteraši. Travanj i svibanj bili su na razini prošle godine, no ljetni su mjeseci podbacili.
– U 6. mjesecu imali smo pad od 10 posto, 7. mjesec 13 posto, a ono što nam se nikako ne sviđa je da za 8. i 9. mjesec imamo raspoloživih još 25 posto kapaciteta po 25 posto nižim cjenama, rekla je Katarina Vujević Babara, vlasnica čarter tvrtke, za HRT.
Razlog za lošije brojeve jest i povećana flota. Naime, u Hrvatskoj je registrirano čak 16 posto više plovila nego lani.
– Mi mislimo da naši gosti malo previše osjećaju agresivnost naplate pojedinih subjekata u turizmu, ne nužno čarteraši, na kraju ću reći banalnu stvar, ispada da sam brod košta najmanje, nadovezao se predsjednik Strukovne skupine pružatelja usluga na brodovima pri HGK, Danijel Katacin.
Dojmovi posjetitelja
– Restorani, hrana to je značajno otišlo gore, bio sam od juga do sjevera, cijene su značajno otišle gore, kazao je Predrag Kanazir, nautičar iz Srbije.
U ACI-jevim marinama pada broja gostiju nema. Traži se vez više.
– Sveukupni pokazatelji u prvih 6 mjeseci pokazuju da smo se mi poboljšali za otprilike 5 posto kako u fizičkim pokazateljima tako i financijskim, da imamo još vezova i to bi prodali, rekao je Ivica Škec, direktor ACI marine Opatija.
Čini se da više cijene usluga i dodatnih sadržaja gostima na sjeveru ne smetaju.
– Čini mi se da cijene i nisu toliko drukčije nego lani, malo jesu više, no ne dramatično, dodao je Igor iz Italije.
Bilo kako bilo, sjever ili jug – valja dobro razmisliti što, kako i po kojoj cijeni ponuditi gostima. Koji su, barem kada je riječ o nautičkom turizmu, Lijepu našu u velikom broju već zamijenili jeftinijim, grčkim morem.
Komentari (2)
Hi everyone!