Još ranih 60-ih godina prošlog stoljeća između Zadra i Ancone postojala je stalna brodska veza. Tada su je održavala dva broda talijanskog brodara, bila je cjelogodišnja, a ljeti svakodnevna. Jadrolinija se uključila 1965. trajektima Ilirija i Slavija. I tako je bilo do 90-ih. U međuvremenu veza je svedena na sezonsku, a onda i potpuno ukinuta. Zadrani se ne mire s time.
‘Ta dugogodišnja tradicija koja je postojala na relaciji Ancona – Zadar u ovom trenutku nama je jako važna kako bismo približili zapravo Hrvatsku Talijanima, ali ne samo Talijanima, nego gostima koji se nalaze na području Italije, a to su prije svega Amerikanci koji otkrivaju sad Hrvatsku. Hrvatska je apsolutni hit na američkom tržištu, nama je to tržište iznimno važno i sigurno da je nama ta poveznica jako bitna. Tu su i gosti s Dalekog istoka. I, evo, to je jedna fantastična prilika da se Zadar pozicionira u tom dijelu Europe kao vrlo zanimljiva i atraktivna destinacija kroz poveznicu s Italijom’, za HRT-ovu emisiju More rekao je Mario Paleka, direktor Turističke zajednice Zadar.
Linija važna i zbog gospodarstva
Nije tu riječ samo o turistima.
‘Ona je nama prijeko potrebna, dakle, ne samo radi turizma, nego i radi gospodarstva. Cjelogodišnja linija preko trajekta jako bi nas zadovoljila, a onda i onaj brzi dio, kroz glavni dio sezone… Ako naš vodeći brodar to bude mogao isporučiti, mi ćemo svakako biti jako zadovoljni, a ako ne, vidjet ćemo što Talijani kažu. Talijani su jako zainteresirani za tu relaciju, za tu liniju, čak se spominje i Pescara – Zadar i Ancona – Zadar, vidjet ćemo. Razgovori su u tijeku, tako da se ja nadam pozitivnom rezultatu’, kazao je Paleka.
Jadroliniji bi bilo drago voziti liniju
S HRT-a su provjerili kako o toj ideji razmišljaju u Jadroliniji.
‘Nama kao brodaru bilo bi drago da bude cjelogodišnja linija, ali to ne ovisi samo o nama. Ako bude prometa, Jadroliniji će biti drago da vozi cjelogodišnju prugu i mi se nadamo da bi se to moglo ostvariti. Ove godine bit će sezonska linija s brodom Marco Polo, u periodu od 29. lipnja do 8. rujna’, istaknuo je Vjekoslav Dorić, član Uprave Jadrolinije zadužen za komercijalna, operativna i tehnička pitanja.
Otkako je izgrađena luka Gaženica, Zadar nije zanimljiv samo za putnički nego i teretni promet, a novi suvremeni terminal velikog kapaciteta i s izravnim priključkom na autocestu ozbiljan je argument i za planove našeg brodara.
‘Pregovori idu u pogledu da se preusmjeri taj kamionski prijevoz za Italiju preko luke Gaženica jer je infrastruktura luke Gaženica, koja je naša najnovija i najpovoljnija za prijevoz kamiona. Split je u ljetnoj sezoni prenatrpan zbog prometa na lokalne otoke, onda bi bilo dobro da se međunarodni kamionski prijevoz izuzme na luku Gaženica’, naveo je Dorić.
A Gaženici, pak, da bi u cijelosti popunila kapacitete, nedostaje još samo željeznička povezanost, pa bi u tom smjeru trebalo razvijati infrastrukturu. Tako povezana postala bi sigurno najisplativija teretna luka, pa bi već neki brodar pronašao interes u cjelogodišnjem povezivanju dviju upravo na ovom mjestu najbližih obala.
Komentari (2)
Hi everyone!