Dalmatinski portal
Dalmatinski portal Test ad banner
Dalmatinski portal Dalmatinski portal
Gastro
10:40 pm

Evo koji lanci kafića stavljaju ogromne količine kofeina u kavu, a koji pak u tome podbacuju

Piše N.M.

Nova britanska studija otkrila je velike razlike u količini kofeina u kavama vodećih lanaca kafića, kao što su Costa, Starbucks i Pret A Manger.

Navedena studija otkriva da kapučino srednje veličine u Costi sadrži ‘ogromnih’ 325 mg kofeina, što je otprilike istovjetno količini kofeina koju sadrže četiri šalice čaja. Isto tako, navedena količina kofeina gotovo je pet puta jača od one u Starbucksovu kapučinu. Za usporedbu, limenka Red Bulla od 250 ml sadrži 80 mg kofeina.

Iako varijacije ne postoje samo zbog broja kofeinskih injekcija koje se koriste u lancima, studija je otkrila da kapučino iz Greggsa i Pret A Mangera sadrži znatno manje kofeina od Coste, sa 197 mg odnosno 180 mg. Varijacije u razini kofeina kod lanaca također nastaju zbog vrste zrna kave koja se koristi, od kojih postoje dvije glavne vrste – arabika i robusta. Zrna arabike sadrže otprilike polovicu kofeina koju imaju zrna robuste, prenosi Zimo.

Starbucksov espreso također sadrži tek 33 mg kofeina, otkrila je studija, što je u usporedbi s najslabijim kapučinom iz drugih navedenih lanaca i dalje gotovo šest puta manja količina.

U slučaju filtarske kave Pret A Manger prednjači s najviše 271 mg kofeina, odnosno dva i pol puta više od Starbucksove verzije filtarske kave, koja sadrži 102 mg.

Britanski nutricionisti upozoravaju da korisnici možda konzumiraju znatno više ili manje kofeina od očekivanog.

‘Naša analiza pokazala je da postoje velike varijacije u sadržaju kofeina u pićima različitih popularnih lanaca. Uglavnom to ne bi trebao biti problem, ali ako pijete puno kave ili trebate ograničiti unos kofeina, razmislite o tome što naručujete i odakle’, poručila je britanska nutricionistica Shefalee Loth.

Vaša reakcija na temu

Komentiranje na Indexu dozvoljeno je samo registriranim korisnicima. U redu je ne slagati se s drugim komentatorima ili autorom teksta, ali nije u redu vrijeđati, diskriminirati, trolati, kršiti Pravila komentiranja i odredbe stavka 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima. Korisnik je odgovoran za sve napisano u komentaru. Budite normalni, nemojte se bezveze dovoditi u probleme.

Komentari (2)