Dok hrvatski gradovi na obali obaraju turističke rekorde, u susjednoj Crnoj Gori privatni iznajmljivači nemaju posla.
U starogradskom centru Budve Petar Antonioli ima četiri apartmana, ali u njima nema gostiju.
– Posljednje goste sam imao prije par dana. Sezona je što se tiče od samog početka bila dosta dobra, sada imamo zatišje – kazao je za RTL.
Zatišje u kojem privatni smještaj zjapi prazan iako ga se može pronaći po izrazito povoljnoj cijeni.
– Negdje smo na 30-35 posto popunjenosti kapaciteta što nije ni blizu onoga čemu smo se nadali. Negdje u središnjem dijelu već se može naći za 7 eura po osobi, to je 500 do 800 metara od plaže – kazala je Branka Džoganović, direktorica Udruženja iznajmljivača privatnog smještaja u Crnoj Gori.
Ali to nije dovoljno da bi privuklo goste sa Zapada. U hotelima je situacija nešto bolja, ali nedostatak ruskog i ukrajinskog tržišta itekako se osjeti. Prošle godine činili su 25 posto ukupnog broja turista.
– Privatni smještaj se punio automatski, to jest puno za prazno na nekih 100 dana, a tko je punio taj smještaj – upravo Rusi i Ukrajinci. Danas kada nemamo njih imamo privatni smještaj koji gotovo potpuno prazan dok su hoteli sami po sebi osuđeni na individualno punjenje, odnosno na booking – objasnio je suvlasnik hotela u Budvi Ivan Ivanović.
– Nije zajednica bila toliko svjesna i nije imala sluha da prilagodi cijene domaćim gostima, odnosno gostima iz regije – rekla je Džoganović.
Pa se cijena ljetovanja kao i ostatku Europe povećala. Za par ležaljki potrebno je izdvojiti od 20-30 eura. Ovisno u kojem su redu do mora.
– Ja mislim da je to previše, mislim da bi realna cijena bila 10-15 eura. Ipak je to plaža, treba biti dostupan svakom – kazao je Marko iz Danske.
– Mislim da je to malo previše, nije baš da želimo leći na pod tako da nemamo druge opcije – smatra Alisa iz Nizozemska.
U povijesnoj jezgri slična slika. Ulicama tu i tamo prođe grupa turista. Suvenirnice uglavnom prazne, a tu su i tragovi noćnog života čija glasnoća tjera i domaće i strane.
– Budva je destinacija prepoznata s glasnom glazbom, mi želimo to promijeniti. Smatramo da Budva ima mnogo štošta da ponudi osim glasne glazbe – istaknuo je u razgovoru za RTL Aleksandar Jovanović, predstavnik Udruženja ugostitelja Budva.
Mnogi će turistički djelatnici reći ‘izostao je marketing’, a njega nije bilo jer, tvrde, nije bilo novca.
Nadaju se da će ovog tjedna doći kraj srpanjskoj rupi jer ipak najviše od turizma i ovaj dio Jadranske obale živi.
Iz turističke zajednice dali su podatak kako je tu 30 tisuća gostiju. Inače Budva ima 25 tisuća stanovnika, a u sezoni se broj ljudi na ovom području utrostruči.
Kako se bliži večer, ulice Budve se polako bude. Restorani koje možete vidjeti na samom ulazu u povijesnu jezgru uglavnom se tijekom dana pune, no danas su gosti u njima bili rijetkost. Objekt na drugom ulazu u stari grad svoja vrata otvara tek u večernjim satima.
Jedan dodatni minus koji je svaki sugovornik spomenuo je i loša zračna povezanost. Baš kao Dubrovnik Budva je aviodestinacija, koja je ove godine podbacila iako najavljuju nove linije s Kazahstanom, Izraelom i Egiptom. I svi se nadaju da će se srpanjska rupa uspješno zakrpati, ali nedostatak ukrajinskih i ruskih gostiju, tvrde, osjetit će se do kraja sezone.
Komentari (2)
Hi everyone!